„Nem kitalálni kell. Hanem betalálni.”
ZÖLDI Z. GERGELY
DÍSZLET-, JELMEZ-, LÁTVÁNY TERVEZŐ
1987-ben született Budapesten. Az irodalom és a rajzolás szeretete már gimnazistaként megmutatkozott nála, figyelme pedig hamarosan a színház felé fordult. A Kaposvári Egyetem Művészeti Karán szerzett díszlet- és jelmeztervezői diplomát 2009-ben, majd a Színház- és Filmmű- vészeti Egyetemen folytatta tanulmányait mozgóképes látványtervező mesterképzésen. Meghatározó mesterei között tartja számon Menczel Ró- bert díszlet- és jelmeztervezőt, valamint Tóth Kázmért, a Scabello díszletgyártó cég vezetőjét, akinek műhelyé- ben a nyári gyakorlatai során közelebb kerülhetett a gyártási folyamatokhoz. „Egy tervezőnek az a dolga, hogy A-tól Z-ig feleljen a díszletek kialakításáért a kigondolástól a megtervezésen át a kivitelezésig. Számomra nem idegen az, ha be kell állni festeni, ez is a munka része.” A Magyar Állami Operaház utóbbi évadainak egyik legaktí- vabb tervezője. Szívesen emlékszik vissza az Erkel Színházban 2015-ben bemutatott Triptichonra, amelyben Puccini három egyfelvonásosához kellett úgy megalkotnia a díszleteket, hogy azok könnyen variálhatóak legyenek, mégis jelentősen eltérő világokat teremtsenek. A tavaly bemutatott Traviatában a teljes vizuális koncepcióért volt felelős. „Akkor jön létre igazán jó kohézió a színpadon, ha a jelmez és a díszlet egy tervező kezében összpontosul”. Az operák mellett prózai, musical- és bábelőadások látványáért is felel. Izgalmas, perspektivikus teret alakított ki a Budapest Bábszínház színpadán Alföldi Róbert Kabaré-rendezésének díszlettervezőjeként. „Hamisítatlan közép-európai, romkocsmás mulatót hoztunk létre, ami képes aládolgozni a színészek és a bábok közötti léptékváltásnak.” Legújabb munkája a Budaörsi Latinovits Színházhoz köti, ahol ismét Alföldi Róberttel dolgozik együtt A sötétség hatalma című Tolsztoj-darabon, ezt követően pedig A rajnai sellők című Offenbach-operát készíti elő, amelynek 2018 februárjában lesz a bemutatója az Erkel Színházban.